Vad händer? Jo!

Japp, jag är här igen! Jag vet, det är svårt att slita sig. Har en egen blogg, men den är lite hemlig, får se om det dyker upp en självutlämnande, officiell snart, annars får jag bara hålla allt för mig själv...

Det är sjukt skönt att vara hemma i alla fall, fast lite läskigt hur fort man anpassar sig. Det är som om hjärnan bara har förträngt allt om Oslo och kör på från noll igen, men snart kommer nog det förflutna att komma ikapp. Och det märks att man inte varit här på ett tag för det tar ett tag att få in alla självklara reflexer. Första dagen försökte jag tex. skruva på lampknappen på toa för att vår i Oslo var en dimmer. Sen måste det ha sett väldigt kul ut när jag skulle sätta mig ner och dunsade ned  en halvmeter mer än vad jag trodde eftersom jag var van vid den alltför höga och vägghängda toaletten i Oslo. =) Språket sen då! Göu' vad ja brääker påe asså! Dä ä inte kloukt. Ja ble förvånad schälv! Pluss att jag idag var osäker på hur man stavade "börjar" på svenska efter att ha lärt sig norrmännens sjuka stavning. Ja, ja, ja. Livet är bra konstigt ibland.

Idag har jag i alla fall varit kulturell med mamma på länsmuseet i stan och sen kollade vi lite i affärer. Skulle ha en vuxenpärm, ni vet en pärm som man sätter in alla viktiga papper i och har ordning på dem. Saken är den att den får ju inte se för vuxen ut för då blir den tråkig och då kommer det inte vara kul att vara vuxen, så den skulle vara gedigen men ändå kul på något sätt. Det är viktigt det där. Efter ett bra tag och velande fram och tillbaka blev det en pärm med gul rygg från Clas Ohlson. Vuxen men ändå en liten färgklick i hyllan som ropar "Kom och sätt in alla betalda räkningar och försäkringspapper i mig! Vad duktig du är!" Ja...

Efter min och Lizas enorma städning i söndags har jag fortfarande Rent Hus-lågan i mig så i morgon ska jag, mamma och Anders städa hans rum. DET blir en utmaning. I jämförelse med det var våran lägenhet INGENTING. Men det ska gå! =)

Nu får ni ha det kul alla och jag vill GÄRNA läsa om vad som skjer i lägenheten när inte katterna är hemma!! Vad gör råttan egentligen? Nej, nu ska jag lämna er åt ert öde.



Fred och kärlek - over and forever out! /Kerstin



Kommentarer
Postat av: Liza

Jag skulle ju skriva men miste internet :(

2009-08-07 @ 12:20:02
URL: http://oshlo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0