Äckligt tuggummi och försök till försvar?

Jag vill utfärda en varning. Om ni vill köpa ett gott tuggummi och vill pröva något nytt kanske? Köp INTE "Extra liquid Pomegranate blueberry" Det smakar rent ut sagt skit. Så fort jag bet sönder det kände jag "det här bådar inte gott...". Så nu vet ni det! Slösa inte 13 norska kronor på det. Men jag får se det som att jag betalade för att få en upplysning om vad jag ska passa mig för. Japp!

Snart blir det hem, middag, skura ugn och väggar och baka svenska chokladbollar till sista/näst sista dagen på jobb i Norge! Och jag och Liza ska tydligen få hjälp i köket av en inhyrd kock. Jonathan - och då snackar vi inte Jonte. Det är stor skillnad på det nu för tiden. =)

Förresten är det fullt av konsertfolk här i Oslo idag då både Madonna, Metallica og Lady Gaga spelar i byen i kväll. Näe, jag klarar mig med fläskfilé och Kvarteret Skatan jag, tack!

Jo, så måste jag ju bekänna... Jag har ju läst lite Blondinbella-blogg på sista tiden, för att få koll på vem människan är egentligen och idag spenderade jag några timmar (!) med att läsa bloggen från börjar till slut. Sjukt? Jaa, kanske men det var ganska spännande ändå. Jag fick grund för vad jag har tyckt  om henne i den första perioden av bloggen, då hon var 14 och konstant helg-packad, men det var faktiskt häftigt att se förvandlingen sen till en lite mer jordnära liten dam. Hennes värderingar är inte alltid mina och hennes smak inte heller delad av mig men det är ändå på något sätt kul att läsa om vad någon helt okänd gör om dagarna, när man själv inte hinner med så mycket. Så, nu har jag fått försvara mig inför mig själv så då kan jag fortsätta att hålla mig uppdaterad om vad som skjer i en annan del av Stockholm.

Hur går det med att rädda jorden förresten? Jag satte upp "släck lyset-lappar" på de fyra personaltoaletterna och igår var två av dem kvar. Vill tro att folk tyckte att de var så fina så att de tog med dem hem och satte upp dem. Så var det nog! Men folk är bra dumma. Det gick inte att missa lapparna men ändå släcker inte alla efter sig. HUR SVÅRT KAN DET VA? De måste ha många skruvar lösa i varje litet veck av hjärnan.

Nej, just det. De är ju norrmänn...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0