Äntligen händer det lite.

Ingenting stort och viktigt, men ändå...

Lite news från igår: jag lärde mig äntligen vad en sol- och vårare är så jag fick gå och lägga mig tidigt =) (bara så ni vet så får man gå och lägga sig så fort man har lärt sig något av dagen.)


Idag har jag köpt tantstrumpor, ni vet sånna där tunna, hudfärgade av någon form av nylonimitation. 10 spänn för två par som jag ska ha i mina snyggast-i-världen-skor som helst skulle ha varit en storlek större. 

Efter min power nap mellan jobben hittade jag ett asmysigt TV-program på SVT1. 100% bonde hette det på svenska och handlar om en ung, dansk kille som har en gård där han gör allt. I det här programmet skaffade han får, byggde stall åt dem samtidigt som han byggde dörrar till stallet och sådde körvel och sen skulle han slakta några höns. Jag gillar sånna program som får en att vilja bli människa igen, alltså riktig, gedigen, naturlig, down-to-earth-människa. Jag vill också bli bonnlurk! Kolla in det! (han var ju inte ful heller liksom...) Nästa repris går kl 12.00 på SVT 1 nu på söndag!

I kontrast till det lantliga bondelivet gjorde jag mig en kaffevariant med instant coffe-pulver, obojpulver och pulvermjölk. Bara tillsätta vatten...

Håller förresten på att kolla runt lite på olika frisyrer tills att jag kommer hem och ska klippa mig, för den som är intresserad. Funderar på någon av dessa:


 


Dagens fundering: Vad är det egentligen som gör killar som bara dricker te så tilldragande?

Dagens fakta: Varje gång jag tar med mig en nektarin till jobbet i min lilla tygkasse så hamnar den ALLTID i främre högra hörnet av påsen, oavsett hur fullpackad den är. Precis i det hörnet så att man kan gå och hålla i nektarinen, genom tyget, hela vägen fram.  

I kväll blir det kyckling och klyftpotatis, kanske med tzatziki till (röran alltså, inte filmen...tyvärr...fast det är ju gott!) hemma i lägenheten där vi förresten har fått besök av Nina, som Anna lärde känna när hon bodde i England och som jobbade på Grönan förra sommaren samtidigt som jag och Liza. Världen har fortfarande inte vuxit.

Smell you later!
/Kerstin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0