Att rädda en dag som inte började så bra.

06:20 - Lasse Lindh börjar plinka på min mobil. Alldeles för tidigt. Tyvärr inte. Duscha. Snart kommer det varmt vatten. Snart. Blev det inte lite varmare nu? Nej. Men snart så... Nähäpp. I resign.
 
Det blev inte mer än en kall raggardusch i morse, trots tidigarelagd, planerad, uppgång. Hoppas varmvattnet har kommit tillbaka när jag kommer hem, annars har vi ett problem. Kanske var det bygget bredvid som råkade göra något dumt. Kanske inte.

När jag hade slutat dagens första jobb hann jag med en fika med Storkusin som var på besök. Det mysiga caféet som jag alltid velat gå till hade sommarstängt!? Café - stängt på sommaren? Jeg skjønner ikke et drit! Helt ologiskt. Men vi fick oss lite isté och cheese cake på ett ställe närmare stan. När vi betal't och svalt hann vi med både slottet, Karl Johan och Operaen innan mitt jobb nummer 2 skulle börja. Kort, men trevlig rendez-vous blev det! Âr rikligt avundssjuk på att hon bara tar bilen tillbaka till Dalarna på lördag.

Får se om det hinns med något avsnitt av Sally-boxen ikväll innan John Blund kommer på nattligt besök.

Grått är det iallafall utanför idag. Grått och blåsigt.
/Kerstin

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0