Fire dager igjen!


Jaa, ännu ett halvår av mitt liv har passerat och det är dags att pröva på något nytt! Nu är det bara fyra dagar kvar tills jag åker hem till Sverige. Känns mest bra faktiskt. Jag åkte hit för att vara här i sex månader och det har jag varit nu, exakt i dag faktiskt. I början var det kanska tufft med väldigt lite pengar men desto mera snö! Sjukt var det! Sen efter påsk så kändes allt plötsligt lite lättare. Vi fick hit massor mat från Sverige och man kunde äntligen ta av sig långkalsongerna. Det har väl bara blivit bättre och bättre sedan dess, tack vare att man började komma in i allt och att pengarna började rulla in.Tyvärr blev det väl inte mycket till sommar tack vare allt regn, men lite schteek och i alla fall ett gemensamt bad har vi hunnit med.

Jag har knåpat ihop en liten lista på saker som jag kommer att sakna med livet här och saker som kommer bli skönt att slippa. Here it goes!

Saker jag kommer att sakna:

-det norska språket
-norska sjokoladeboller - inte alls samma sak som svenska men goda på sitt sätt
-Liza, Anna och Jonte(medan han fortfarande är kvar) - det kommer bli svårt!
-jobbfolk på Securitas och Joker
-vår fina lägenhet - golvvärme is the shit!
-100%-ig dans på Yatzi
-förfest med Porris
-att man skippar skräpmat som Mc Donald's för att det är för dyrt
-(tro det eller ej) priserna på taxi - överkomliga!



Saker jag INTE kommer att sakna:

-det norksa språket
-MTV's reklamer "Har du på følen at kjæresten din er utro? Send UTRO pluss navnet ditt til...."
-priserna på i stort sett allt
-knarkarna och alla utslagna människor överallt
-när det är långtråkigt på jobben
-Oslos atmosfär
-norrmännens matvanor (t.ex ingen lagad lunch och deras konstiga mat)
-bristen på pappåsar
-vår alltför höga toalett
-att känna sig som en inåtvänd invandrare




Any questions?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0