Kerstin hittar en cool grej, varnar för tristess och leker stalker !

Jag vaxade brädan och surfade runt på lite bloggar och hittade en ECO-blogg där detta var länkat: http://www.wwoof.se/home/ Tycker det verkar som en sjukt spännande grej, och speciellt eftersom jag idag så ett till avsnitt av Bonderøven på SVT. Läs lite om det och bli sugna på att följa med! Kanske hinner man med att klämma in några dagar på någon fin liten gård någonstans innan skolan börjar??

Övrigt som har hänt idag är väl att vi hade en komfyr-människa på besök (=en person som lagar ugnar) som fixade så att våran ugn ska funka lite bättre. Den slår till hela tiden och alla ugnsformar vi använt i den har spruckit. Det var en termostat som inte var rätt installerad, men det var fixat på en tio minuter medan jag kollade på "The dog wisperer"...

Sista dagen för mig på jobb tillsammans med Trine = chokladkaka. Mmmmmuuumsigt full-i-bibblan! Ikväll blir det fett med grillning ute vid dammen, tänker jag, och jag märker att jag allt för ofta använder lite samma språk som Blondinbella när jag skriver. Det är alltså farligt att sitta nio timmar framför en dator på jobb när det inte händer något och man bara suktar efter något att läsa, vad som helst!! Då kan det bli något sådant som man varit / är anti. Men ni vet: "You have to know your enemy..." 

Nu fick jag världens snilleblixt! Vi slösar lite tid av våra liv på att Googl:a Anna och Liza. Jag ger de tre träffsidor så får vi se om vi hittar något skoj, okej!

"Liza Lundbladh":  Ganska många sidor från Facebook, men de lite mer matnyttiga handlade om möten med Unga Allergiker, resultat från Blodomloppet och Tjejvättern och min favorit: en sida om hennes PA-arbete "En bättre värld" där jag hittade denna ursöta bilden!



  

"Anna Våhlin": Mycket Facebook här med och söksidor som 118100, Eniro. Men hon nämns även i två bloggar, dels Lizas och min St08ckholmsblogg och i annapetersen.blogg.se. Hon har även en användare på siten flixter, men senast inloggad i september... 

Nåt som var ännu mer spännande var att bildgoogl:a dem! På Liza fick jag upp en bild på henne men även en på mig och  lite annat löst folk i bekantskapskretsar och på Anna hittade jag ingen bild men väl två på Jonte, gamla klasskompisar till mig, och några fler.  

För er som får för er att gå vidare på denna bana och även googl:a mig så har jag rekat lite för att räta ut frågetecken som kan uppstå och det kan behövas! Jag har varken sprungit Stockholm Marathon eller tränat barn i fotboll, heller inte haft ett enda prov i tyska eller jobbat som specialpedagog i Falun. Jag är inte folkbokförd tillsammans med enbart min brorsa eller pappa och jag har inte medlemsskap i Sällskapet Släktforskarna Fagersta. Den "rätta" Jag hittas först på sidan 4 i en otroligt smickrande bild från youngrascals och på resultatlistor från Rösjöloppet 1998 (94:a) och 2000 (104:a) samt i Blodomloppet, jag med... Inte så spännande med andra ord.

I dag är det FREDAG!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0