Några timmar har gått

och jag har försökt att hitta lite vettiga saker man kan köpa till min "egna" lägenhet. =) Jag har nämligen alltid velat pröva om det går, att när man flyttar in i en ny lägenhet bara köpa saker som är ekologiska / rättvisemärkta / miljövänliga / nåt annat bra. Att inte låta något annat komma innanför dörren, undantaget saker man redan har med sig. Och jag ska hålla fast vid principen att jag INTE ska storhandla på IKEA när jag flyttar hemifrån, just bara för principens skull. 

Först tänkte jag bara matmässigt och det kanske är det som är lättast egentligen, men med lite effort så kan man ju ha det som ett mål i alla fall. Så nu har jag ägnat lite tid åt att kolla runt efter ekologisk / miljövänlig inredning och hittat lite, tyvärr med betoning på lite, ting som jag kan tänka mig att införskaffa. Bland annat den här:


Tjaa, det är ju en början iaf. Hittade lite andra coola saker också som någon kan köpa om de vill.

      
En Earth Hour Baby-body, ett fat av hårt ihoprullade remsor av veckotidningar  och bambuskålar som var snygga men jag vet inte vad jag ska med dem till.

Kolla in här om ni inte har  något bättre för er: http://www.ekoshoppa.se/webbutiker/inredning/

Har förresten släckt lampor på personaltoan och ätit ekologisk barnmat till lunch. Vad har ni hunnit med då??? JAG VILL VETA!

Kommentarer
Postat av: Jonte

Den här bloggen blir bara grönare och grönare

2009-07-23 @ 22:12:00
Postat av: K

Bra va?! Vi ska ju rädda JORDEEEEEN!! =)

2009-07-24 @ 12:00:28
URL: http://oshlo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0