What?! Why?

Igår gjorde jag en MYCKET intressant upptäckt. Eftersom Liza och jag ska på kryssning i helgen kollade jag upp kvoterna för vad man får ta in i detta land som inte är med i EU. Check out vad jag hittade:


Varer det er forbudt å innføre uten spesiell tillatelse:

•·         narkotika, medisiner og gifter (Mindre mengder legemidler til personlig bruk er tillatt.)

•·         alkohol som inneholder mer en 60 volumprosent

•·         våpen og ammunisjon (se brosjyren Innførsel og utførsel av våpen)

•·         fyrverkeri

•·         poteter

•·         pattedyr, fugler og eksotiske dyr

•·         planter/plantedeler til dyrking


POTATIS! Snälla nån, vad är problemet? Ibland undrar man vad de tänkte med de här norrmännen. Jaja, tur att vi inte har planerat att köpa det på båten då!

Nu vet ni!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0