December

Idag är det 21 november det är alltså typ en månad kvar till jul. Det känns just nu som att det är sjukt mycket som ska ske innan vi är där. Först och främst ska vi i kväll ha utflyttningsfest/avskedsfest för Liza. Vi får väl se var kvällen slutar någonstans. Annars har jag och Liza börjat packa ihop våra saker nu. Har väl kommit halvvägs ungefär. Maskinen kommer gå på hög varv för att få allt tvättat innan det ska ner i väskerna nu några dagar fram över.
Annars kommer Ida börja flyttstädningen på måndag för att hon ska åka hem på torsdag och fira 1 advent i Sverige. Fanny följer tätt efter på lördag. Så det blir Anna och Liza som får ta dem saker som inte kan göras innan man har slutat använda dem. Liza kommer få besök av sina föräldrar på lördagen, de kommer hit med en bil till Liza för att hon ska ta bil upp till Idre. Jag själv Kommer flytta in hos Sanna och Sansa i Lilleström, men Sansa är i Thaland från igår och en månad framöver. Jag bor alltså med Sanna i en vecka och sen flyttar jag in i mitt nya kollektiv. Det kommer var mitt i stan på Akers gate. De är två norska killar 25 och 27 som jobbar som lärare och med musik. Sen är det också en tjej på 22 som studerar mode och sömnad. Jag har tidigare publicerat anonsen som en länk här på bloggen under"Idag, fast mest framtid". Inflyttning blir i alla fall där den 5 december.

Samma kväll 5 dec ska jag ut och äta norskt Julbord med jobbet det ska bli trevligt. Har varit i Sverige de två senaste löningspilserna.

Sen ska Liv försöka få tag på biljetter till mig för att gå och se henne och en kör sjunga lucia sånger arangerat av svenaka kyrkan här. Jag hoppas verkligen hon kan fixa biljeter det är egentligen utsålt.

Sen hörde Elvira av sig till mig i förrgår och sa att hon skulle mellanlanda i oslo natten 19-20 dec när hon reser mellan Liköping och Svalbard. Så hon ska sova hos mig och det ska bli jättekul. Ser redan fram emot att träffa dig igen Elly.

Efter att Elvira har åkt kommer det bara att vara 3 dagar kvar till jag själv tar min resväska och far hem till jul och nyår. Kommer vara hemma mellan 24dec-3jan.   

Innan jag får åka hem ska jag dock klara av att var den enda ordinarie på jobbet från den 1dec till 20dec. Utan att varit med under föra jul och inte alls vet om några traditioner. Jag har inte änns tid att tänka på hur stressad jag kommer att vara. Jag vet bara att allt julpyssel som förväntas ska bli gjort.

Jag kommer också att vara utan dator från den 5-23 dec, förutom dem få inslag jag kommer kunna läsa på jobet så det kommer inte komma några uppdateringar här tyvärr.

Hoppas ni alla kommer få underbara advent helger i alla fall =)
Jag inhandlade en advensljussake förra helgen i Göteborg som jag ska tända varje dag och njuta och slapna av med =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0