Idag, fast mest framtid

De blev inte bara någta få flingor som man trode igår förmiddag det har fallit fina snöflingor hela dagen idag och antagligen i natt också men då sov jag. Jag förstår inte, jag är alltid trött nu för tiden.

Vi har tur med barnen varje torsdag och just idag hade jag och Liza bestämt att det kunde vara roligt att grilla korv. Så vi slog slag i saken och gick upp till en park med 11 barn och en annan kollega och grillade korv och pinnbröd. Alla svenskar på vårt jobb och de vi bor med har blivit helt förvånad när jag berättade att de här är min första gång jag grilla pinnbröd. Så frågan är hur många är som mig Anna eller är alla som Liza och har gjort upprepade gånger i er barndom?

Annars är livet utanför jobbet och tankarna dygnet runt fyllda av framtid.
Var kommer jag bo? Kommer de att bli här?
Kommer lägenheten bli uthyrd? De har haft två visningar än och en är i kväll kl 9.
Kommer jag vara den enda på avdelningen i december och januari? Mycket tyder på detta.
Vad vill jag göra efter 1 maj? (när kontraktet på dagiset går ut)
Vad ska man studera till?

Det jag har kommit fram till är att det finns allt för få lägenheter med loft. Jag skulle vilja ha den här lägenheten där jag borsätter mig och börjar studera.

Är de någon som har ett tips på vad jag ska göra på lördag dag. Eftersom Liza är i lund och Ida och Fanny jobbar 10  timmar. Jag kommer att drunkna i funderingar.



Kommentarer
Postat av: Kerstin

Åååh! Jag vill ha!!! Najs det vore med en sån lägenhet! Och du förresten: jag har aldrig bakat pinnbröd!

2009-11-08 @ 20:45:21
URL: http://detvillbaraut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0