Idre, bokmässa, roomies

Sådär ja då var det äntligen dags! Den efterlängtade uppdateringen! Vi börjar väl med Idre. Som ni förhoppningsvis har förstått så fick jag jobbet som skidlärare där uppe, efter en 15 minuter lång intervju. =D Så just nu är planeringen för att flytta dit i full gång. Kommer bli så att jag får åka direkt härifrån eftersom första utbildndingen börjar dagen innan jag egentligen ska skluta jobba här. Sen är det full fart där uppe fram till julafton i princip. Men i alla fall, här kommer lite bilder på det andra vi gjorde där uppe:






1. Njupeskär 2. Utsikt 3. Varglav (giftig) 4. Kalle kastar lasso hos samerna 5. Renen Plupp 6. Mamma och pappa fikar 7. Tuva plockar blåbär 8. Pappa på toppen av Städjan 9. Rendalssölen 10. Lunch på Städjan

Helgen efter drog jag till Göteborg på Bokmässan. Det blev ett efterlängtat återseende med Kerstin och massa prat och surfande efter Idre-bilder på Facebook till kl 4 på natten. Sedan upp vid 8 för att träffa mina föräldrar på mässan och sedan in för att shoppa loss och spana kändisar. På kvällen blev vi inbjudna på korridorsmys hos Carros kompisar. Var väldigt mysigt och framförallt jävligt gott! Senare träffade vi Kerstins kursare och hennes pojkvän på Vasastaden och efter det drog vi vidare till Trädgården. Där råkade vi visst stanna lite längre än vi hade tänkt och kom hem vid halv 4...oops...Upp igen vid 8 på söndagen för att lyckas få billiga biljetter till mässan. En helt ok dag med Glada Hudikteatern, Lars Winnerbäck och Mikael Nyqvist. Efter att det stängde åt vi middag på ett hak på stationen innan min buss gick tillbaka till Oslo. Några bilder kanske...




Om ni vill se fler bilder får ni gå in här och titta =)


Efter en fartfylld helg var det äntligen dags att få in de nya brudarna!! Klockan 8 på kvällen var det bara att börja göra plats i frysen och alla köksskåp för det var en minst sagt fulllastad minibuss som kom. Här har vi i alla fall en bild på Fanny och Ida:


VÄLKOMNA HIT BRUDAR!



Idag blir det bio på olika håll."Flickan som lekte med elden" och
"Inglorious Bastards"
Vi kanske hörs senare ikväll!

Puss puss

Kommentarer
Postat av: Liza´s mamma

Vi var oxå på bio i helgen och såg "Flickan som lekte med elden" tur man läst böckerna så man vet hur det går.Filmen var bra tycker jag.

2009-10-05 @ 11:45:12
Postat av: Lizas pappa

Instämmer. Ser fram emot en helg i Oslo med fotboll på puben.

fina Idrebilder!

2009-10-05 @ 13:08:14
Postat av: Lizas pappa igen

Jag tar med minnepinne så jag kan få några av de fina bilderna med hem till Linkööping

2009-10-05 @ 14:36:26
Postat av: Ida

Tack! :D Nice som fän här ju :)

2009-10-14 @ 21:35:05
Postat av: fanny

tackar :D snygg bild :P

2009-10-14 @ 22:14:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0