semlor och massa pulka...

Saker man kan fördriva tiden med när man har 13 underbara 3 åringar runt sig hela dagarna.
I onsdags blev de inköpt färsk jäst. Eftersom att våran torjäst hade gåttut men ingen trode på mig när jag sa att de skulle inte funka att använda den. det sluta föra veckan med att vi fick slänga alla semelbullar. Så den här veckan gjorde vi ett nytt försök. Dem blev grymt goda och såg ungefär ut så här; (resept på arla.se första om du slår på semlor)

Semlor



Annars tillbringade jag min torsdag med barnen i en pulkabake. Vi var ute i tre timmar det var 2 minus och inte någon som klagade. Sen när vi kom tillbaka blev de film en timme och sen frukt och vid halv fyra hade vi bara 6 barn kvar och vid tio i 4 var de 3 barn, normalt har vi kanske en som har blivit hemtad vid halv fyra och 9 kvar vid tio i fyra. Så torsdagen kändes bara helt underbar.
Tyvärr får jag inte lägga ut bilder på barnen, annars fanns det en helt underbar bild på en pojke som bara strålade av glädje när han åkte pulka. Ni får helt änkelt föreställa er själva när ni var tre år gamla.


åk mera pulka som vuxen =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0